embun dinihari..

embun dinihari..
LaKarkaN hIdUpMu dGn wArNa wArNi kEhDuPaN.....


Get your own Digital Clock


Get a Glitter Calendar Click Here
bahagia tidak selalu berpanjangan

kE aLam rEmajA


Dalam usia meniti remaja,
Banyak suka duka aku tempuhi,
Hari-hari yang datang terasa asyiknya,
Sehinggakan aku terleka,
Bagai dunia ini aku yang punya..
Walaupun usia semakin meningkat,
Namun,
Telatah dan kerenah aku,
Seperti kanak-kanak tadika
Sukar untuk membezakan apa yang serupa
Sukar juga untuk membuat pilihan…
Dalam diselembungi keseronokkan hidup,
Beringatlah,
Sebutir mutiara tersorok bersembunyi
Di celahan kegelapan,
Yang dapat memancarkan cahaya
Kehidupan aku  di fana ini
Ku sedari kelemahan dan kekurangan diri
Untuk membangkitkan
Semangat dan emosi aku
Pada masa akan datang
Bagai terhantuk dek batu,
Yang menyedarkan aku
Dari kelalaian khayalan ini..
Untuk membina kembali kehidupan ini
Dalam kepasrahan aku atur kembali
Langkah yang sumbang tidak mungkin
Ku ulangi..



No comments:

Post a Comment