embun dinihari..

embun dinihari..
LaKarkaN hIdUpMu dGn wArNa wArNi kEhDuPaN.....


Get your own Digital Clock


Get a Glitter Calendar Click Here
bahagia tidak selalu berpanjangan

aYaT uNtUk pEdoMaN diRi..


Bukan aku menulis menaip berkaitan dengan hati aku tapi untuk pedoman pada suma yang membaca, ada juga aku kopi copy and paste tapi ada juga ayat tu dari aku sendiri.. apa yang penting sekarang nie, sekali kita jatuh, x bermakna kita selama nya di bawah..
Hidup ibarat roda, kadang-kadang kita di atas, kadang-kadang kita di bawah, namun kita perlu sedar juga di mana kita berada , atas mahupun bawah, jangan lupa kita pada Yang Esa..
Untuk diri ku jua aku tulis taip nie, kalau aku da wat sapa-sapa terasa ka bila baca ni, maap sep siap naa… hehehe… walau x hebat mana ayat aku nie, kira bacaa laa eyy…

Yakinkan lah
“aku mencintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama dalam dirimu, hilanglah cintaku padamu..”



Satu ketika dulu
“bukannya hati ini tak sakit dan bukannya hati ini tak hancur, bukan pula hati ini tak perih, namun hanya kepasrahan yang mengiringi”

Namun aku sedar
“cinta itu seperti crayon, warnailah hidupmu dengan sesukamu dengan pelbagai warna yang akhirnya lukisan kamu itu membawa hasil yang harmoni. Hitam putih pun adalah warna cinta yang indah serta klasik namun abadi”

Sempurna nya jika
“sejuta harapan itu akan terucap pabila saat malam gelap bertaburan dengan cahaya bintang-bintang yang berkelipan. Sejuta cinta akan tercurah saat hati tercurah dengan limpahan kasih sayang”

Kita tahu bahawa
“perasaan memang tak bisa diungkapkan dengan kata-kata, perasaan hanya dapat diungkapkan dari hati ke hati”

Kita juga perlu tahu
“air mata mampu untuk membersihkan hati dari penyakit untuk membenci dan mengajari manusia untuk berbagi penderitaan dengan mereka patah hati”

Ole itu
“beringatlah masa lampau itu sekadar kita tidak lagi mengulangi nya kesilapan masa lalu”


“Rinduku selalu mengalirkan namamu
Namamu selalu detakkan jantungku
Sulit kubendung naluri itu
Selalu begitu, setiap waktu
Tapi, kau tak ingat dan tak tahu”

“engkau…
yang ada di sana, yang dimana
taukah kau jika aku tulis ini
tulis tentangmu, tentang rindumu”


Wawawa… ayat jiwang nieh… wakakaka… x pa , xpa peduli kan ayat jiwang tu, sekadar suka-suka aja… tapi normal la tu, ayat nie aku petik ambil kat mana la x tau… huhuhu…


Tapi ingatlah kata-kata ni

“if you love something let it go, if it comes back to you it’s your, if it doesn’t, it never was”



No comments:

Post a Comment